joi, 16 iunie 2011

Analiza primului an de proiect


COM-10-PM-130-AG-PT

La începutul anului şcolar 2010-2011, în cadrul Grupului Şcolar I.C.M. „Dacia”, Piteşti s-a lansat proiectul multilateral  ”I feel good”, finanţat ce Comisia Europeana prin Programul Sectorial Comenius de Învatare pe Tot Parcursul Vieţii, care se va derula, conform termenilor şi condiţiilor din contract, în perioada 01.08.2010- 31.07.2012, alături de cei cinci parteneri europeni: Austria, Polonia, Portugalia, Scoţia şi Turcia.
Obiectivul principal al proiectului este acela de a determina înţelegerea şi apercierea valorii moştenirii naţionale în funcţie de bucătăria naţională, precum şi conştientizarea necesităţii unui stil de viaţă sănătos. În vederea atingerii acestui obiectiv, în primul an de proiect au fost efectuate, de echipele de lucru ale tuturor ţărilor participante la proiect, numeroase materiale de promovare şi informare, precum: website-uri, bloguri, flyere, prezentări, expoziţii şi articole, realizate în contextul parteneriatelor educaţionale încheiate între şcoală-familie-comunitate.
Ca şi scopuri secundare, proiectul şi-a propus şi îşi propune în continuare să formeze „adevăraţi cetăţeni ai lumii”, capabili să înţleagă diferenţele culturale şi de trai, să promoveze toleranţa şi să elimine prejudecăţile şi stereotipurile, să înlăture barierele de comunicare, prin înţelegerea şi aprecierea valorilor celorlalţi, descoperind ceea ce ne apropie, mai degrabă decât ce ne diferenţiază, creând punţi de mii de kilometrii între naţiunile partenere.
Conform planului iniţial de activităţi al Proiectului Multilateral “I feel good”, înregistrat cu numărul de referinţă COM-10-PM-130-AG-PT, desfăşurat prin Programul COMENIUS şi cofinanţat de Comisia Europeană, în primul an de proiect au fost realizate trei din cele cinci mobilităţi ale proiectului. Astfel:
1. În perioada 3-7 noiembrie 2010 a avut loc prima renuniune externă de proiect, găzduită de Austria, la care au participat prof. coord. Grecu Aida, prof. Staicu Mihaela, Tănase Cornel, elev clasa a XII-a C, şi Vişinescu Alexandru, elev clasa a XII-a A. În cadrul acestei prime reuniuni a proiectului, profesori şi elevi ai ţărilor partenere şi-au făcut cunoscute: logo-uri reprezentative, pliante, postere, prezentări power point, articole de ziar şi alte modalităţi de mediatizare a parteneriatului Comenius.
2. În intervalul 8-13 februarie 2011s-a desfăşurat cea de-a doua mobilitate a proiectului, în Potrugalia, delegaţia din România fiind formată din: prof. coord. Grecu Aida, prof. Diaconu Daniela, Voicu Cătălin şi Spăloiu Mihai, elevi în clasa a XII-a C, Bodea Bogdan , Bungău Alin, Corbescu Andrei şi Niţă Cătălin, elevi în clasa a XI-a D. Cu acestă ocazie echipele ţărilor participante s-au întrecut în gastronomie, pregătind mâncăruri tradiţionale, delicii din bucătăria europeană.
3. Începând cu 11 mai 2011 şi până la data de 15 mai 2011, echipa de proiect a beneficiat de cea de-a treia mobilitate din cadrul proiectului, la care au luat parte : prof. coord. Grecu Aida, prof. Stanciu Valentina şi prof. Diaconu Daniela, Mandu Ionuţ, elev clasa a IX-a A, Bănuţă Mihai, elev clasa a XI-a B, Gîlcă Florin şi Radu Alexandru,  elevi în clasa a XI-a A. Aici au fost prezentate activităţile desfăşurate în cadrul proiectului, printre care amintim spoturile, filmuleţele şi flyerele de promovare a unui stil de viaţa sănătos, realizate de elevii din ţările partenere, precum şi demersurile de realizare şi întreţinere a parcelei de legume. 
Pe lângă dimensiunea de informare şi documnetare cu privire la tradiţiile locale şi europene, la stilurile de viaţă  considerate sănătoase, proiectul a urmărit să surpindă obiceiurile alimentare şi stima de sine a elevilor din toate cele şase state participante la proiect. În acest sens, au fost aplicate pe un eşantion mixt format din 100 de elevi, două echestionare menite să reflecte obiceiurile alimentare ale subiecţilor intervievaţi şi să ofere informaţii privind stima de sine a acestora.


OBICEIURI ALIMANTARE


a (%)   
b (%) 
 c (%)
AUSTRIA
28
55
17
POLONIA
44
35
21
PORTUGALIA
39
35
26
ROMÂNIA
50
35
15
SCOŢIA
23
56
21
TURCIA
32
37
31

                                                          


Rezultatele obţinute în urma aplicării şi interpretării testelor au arătat că cei mai mulţi dintre elevii români au o dietă echilibrată, care include cereale, fructe, supe, peşte, că ei nu consumă grăsimi şi dulciuri în exces, în timp ce cantitatea de apă consumată este cea corectă, fapt ce dovedeşte un interes sporit faţă de aspetul fizic şi starea de sănătate. Majoritatea elevilor scoţieni s-a dovedit a fi situată undeva pe calea de mijloc, în sensul că, deşi nu sunt mari consumatori de fructe, supre sau peşte, nu fac excese atunci când vine vorba de grăsimi şi zahăr. Elevii cu cele mai nesănătoase obiceiuri alimentare, potrivit datelor din sondaj, sunt trucii, întrucât ei consumă mâncări pe bază de grăsimi şi zahăr, şi puţine fructe sau legume, fapt ce evidenţiază o predispoziţie crescută la boli.

STIMA DE SINE


a (%)   
b (%) 
AUSTRIA
92
8
POLONIA
90
10
PORTUGALIA
56
44
ROMÂNIA
100
0
SCOŢIA
91
9
TURCIA
60
40

                              
Legat de stima de sine s-au constatat următoarele: elevii din România au un nivel ridicat al stimei de sine, fiind încrezători în forţele proprii, capabili de a se adapta în orice situaţie şi mulţumiţi de aspectul lor fizic. Ei se simt apreciaţi atât în familie, cât şi în afara acesteia, iar la şcoală sunt inventivi, dispuşi să-şi asume riscuri şi să se implice în proiecte noi. Cel mai scăzut nivel al stimei de sine a fost înregistrat la elevii din Portugalia, nemulţumiţi de aspectul lor fizic şi de abilităţile personale. Sunt nesiguri atât acasă cât şi la şcoală, se simt marginalizaţi, lipsiţi de curajul de a se lansa în proicte noi, anxioşi chiar, neavând încredere în capacitatea lor de adaptare.
Echipa de proiect, dir. Ing. Tănase Dainela, dir.adj.ing. Gerogescu Cosmina, prof.coord. Grecu Aida, prof. Staicu Mihaela, prof. Diaconu Daniela şi prof. Stanciu Valentina, a Grupului Şcolar I.C.M. “Dacia”, Piteşti, consideră că au fost atinse obiectivele stabilite pentru acest prim an al proiectului şi atrage atenţia asupra avantajelor oferite de proiectul “I feel good” , precum: dobândirea de noi abilităţi de comunicare, dezvoltarea creativităţii, îmbunătăţirea abilităţilor de lucru în echipă, stabilirea de prietenii durabile,creşterea motivaţiei privind dezvoltarea profesională,  îmbunătăţirea calităţii educaţiei, consolidarea dimensiunii europene în educaţie ş.a., menite să stimulze implicarea reprezentanţilor comunităţii, părinţilor, profesorilor şi elevilor în proeict şi în cel de-al doilea an de desfăşuare al acestuia.


Acest proiect a fost finanţat cu sprijinul Comisiei Europene.
Această publicaţie (comunicare) reflectă numai punctul de vedere al autorului şi Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu